Říjen 2008

Sychrov (Káčov)

Pátek 10.10.2008

Celý týden se střídavě ozývalo babí léto. Ráno mlhavo a ne moc chladno, kolem oběda se mlha zvedla a je skoro letně. I pátek vyšel docela ukázkově :-) Po návratu z práce si neodpustíme malý výlet ve dvou do přírody. Jedeme přes letní kino a za novým dopravním hřištěm pořád rovně, polní cestou směrem ke kopci Káčov.
V záři odpoledního slunce krásně vynikají barevné odstíny stromů. O něco později už nás čeká mírné stoupání lesem. Ze všech barev tu nejvíc převládá žlutá. Přijíždíme pod vrchol kopce Káčov.

Kouzelná vyhlídka – kouzelná zastávka. Škoda, že to trvá jenom chvilku!

Až na vrchol se nedá dostat, sjíždíme tedy do obce Sychrov a protože se začíná docela ochlazovat, míříme přes Podolí nejkratší cestou do Hradiště, opět přes „letňák“ a rychle domů.

Sychrov

Sobota 11.10.2008

Předpověď slibovala teploty až ke 20 stupňům, ale od rána to moc vábně nevypadalo. Mlha, kam se člověk podívá! Přesto se nenecháme odradit: kola na střechu a jedeme do Jenišovic. Spoléhám na to, že se kolem poledne mlha umoudří.
Vyrážíme ve 14:00, mlha to dosud nevzdala. Jedeme přes Odolenovice a Žďárek a po můstku přes dálnici k Sychrovu.

Lipová alej je podzimně krásná. Tentokrát uhýbáme nalevo a po silnici podél známé zámecké zdi přijíždíme až na parkoviště před zámkem.

Nenechám si ujít příležitost fotit a jdeme až k zámku. Stromy v zámecké zahradě nešetří barvami. Je tu kouzelná atmosféra...

Jenišovice

Sobota 11.10.2008

Po chvíli můžeme zase jet dál – přes Husu do Paceřic a aktuálně zařazujeme zajížďku do Kozic – v těch chvílích se konečně začíná zvedat mlha a nesměle na nás vykukuje sluníčko. Hned za Kozicemi jsem objevila skvělé místečko – takové luční údolí, naprosto mimo civilizaci...
Kousek cesty pak tlačíme kola po poli a na silnici přijíždíme kousek pod Jenišovicemi.

Ze spousty míst se tu nabízejí překrásné výhledy na obec a na kostel umístěný na nejvýše položeném místě. Snažím se nevynechat ani jednu možnost a fotím „na každém kroku“.
Přijíždím do Jenišovic; na návsi se už chystají práce na vybudování kruhového objezdu. Na vyfrézovaném asfaltě se nejede moc dobře, ale tak moc to zase nevadí...

Ještě zajedu ke škole a taky až nahoru ke kostelu – vyfotit sochy svatých a stromy oděné do zlatého hávu. Když je tak krásný den, tak ať si to pořádně užiju...